Wednesday, July 13, 2005

3) Cayla








Hier ben ik dan, geboren op 22 juli 2003.

Toen ik nog een kleine pup was, werd ik Kruimeltje genoemd. Mijn baasjes hebben nog getwijfeld, om die naam zo te laten, maar kozen er uiteindelijk toch voor om mij Cayla te noemen.

Ik ben toen ik 11 weekjes was, naar mijn baasjes gegaan.

En ja, daar mag ik dus nooit meer weg gaan!!!

Mijn baasjes hebben als 1e bull bewust voor een meisje gekozen, omdat die meestal minder fors dan een reu worden. Maar ook omdat een teefje toch iets aanhankelijker zou kunnen zijn, en minder zou gaan "rijden".

Ik zeg er wel bij zou kunnen, want iedere bull is anders.

Toen ik net bij mijn baasjes was, was ik helemaal weg van de vrouwen des huizes. De man vond ik toch nog een beetje eng, hij was heel groot en had een zware stem. Maar toen ik telkens een snoepje van hem kreeg werd hij mijn grootste vriend, hahaha.

Ik wist al vrij vroeg wat mijn grootste hobby zou gaan worden.

De bank in de huiskamer is mijn favoriete plaatsje, en het interesseert mij niet of er al voeten, benen of wat dan ook op ligggen. Ik wring net zolang tot ik lekker lig. En dan ga ik expres heel hard snurken....zzzz, en soms laat ik onder het slapen wel een paar scheetjes, maar die ruik ik toch niet en de rest lekker wel.

Mijn andere hobby's zijn eten, eten en eten. Hierbij maak ik ook al zoveel geluid. Het kan niet snel genoeg gaan. Toen ik ongeveer 9 maanden was, ben ik over gegaan van puppy voeding naar volwassen voeding. (Medium Adult van Royal Canin) Ik wil hiervoor geen reclame maken, maar ik genoot elke keer weer. Nu is er een nieuwe soort, speciaal voor bullen, en die vind ik nog lekkerder. En daar zit alles in voor een gezonde voeding. Hierbij is wel 1 nadeel, hier moet ik op kauwen, en dat gaat een heel klein beetje langzamer, maar toch nog veel te snel, volgens mijn baasjes. Na het eten, drink ik altijd heel veel vers water, en als ik dan aan loop, laat ik vaak een grote boer. Dan weten mijn baasjes ook weer dat ik goed heb gegeten.

Ik moest met mijn baasje op een puppycursus. Dit heb ik in Beek en Donk gedaan. Ik leerde heel snel, en na verschillende lessen, kende ik alle commando's. Maar ja, zoals een echte bull, deed ik de ene week de ene commando, en de andere niet, en de week erna weer andersom. Verder vond ik de vriendjes daar heel leuk. Ik ging daar ook liever heen om te spelen, dan om te leren.

Uiteindelijk, na vele koude en regenachtige dagen, mocht ik op examen. En wat denk je........ Ben ik loops!?!

Hierdoor mocht ik pas 's avonds na de examens alleen op examen. Dit was om ongeveer 23.00 uur. Ik kende op dat moment nog maar 1 commando, en dat was blijf. Mijn baasjes die gaan toch ook niet na bedtijd werken. Maar zij vonden de cursus wel heel leuk en leerzaam, en voor iedereen aan te raden.

Iedere bull wordt aan de voorkant gefotografeerd, maar hierbij ook een foto van mijn achterkant.

Toen ik ongeveer 1 jaar was, ben ik gesteriliseerd. Mijn baasjes wilden toch niet dat ik moeder zou gaan worden. En als je gesteriliseerd bent, heb je uiteindelijk minder kans om een aantal ziektes te krijgen, zoals baarmoederkanker, tepelinfecties, etc.

Voor iemand hier aan begint, overleg eerst goed met de dierenarts. Tegen ons zei de dierenarts, dat het tegenwoordig zelfs beter was, om te opereren, voor de eerste loopsheid. Vroeger werd dat niet gedaan, maar nu hebben ze zo'n ontzettende goede technieken, met o.a. narcose, zodat er zeer weinig risico is dat er iets mis gaat.

De dierenarts zei dat ik daarna wel minder actief zou kunnen zijn, en dat ik waarschijnlijk minder zou mogen eten, omdat ik anders te zwaar zou gaan worden.

Echter, ik werd veel actiever, en mijn gewicht ging terug van 26 kilo naar ongeveer 23,5 kilo, en dat gewicht heb ik nu nog steeds. Ik was dus ook iets te zwaar, en op dit moment zit ik aan mijn ideale gewicht.

Ik ben ook heel waaks, als de bel gaat, dan blaf ik heel even.

Hier doet Lydia me voor dat als er iemand aankomt, dat ik ook moet blaffen...hihi

Ik vind het heerlijk om in het weekend lekker in de bossen te wandelen. Behalve in de zomer, dan wandel ik veel minder. Dan laten mijn baasjes mij een beetje met rust. Als het zo ontzettend warm is, dan loop ik niet verder dan nodig, en zeker niet op het heetst van de dag.

Zie ik er op deze foto's niet stoer uit??

0 Comments:

Post a Comment

<< Home